Kampanjasta teki erityisen mielenkiintoisen Arlan ainutlaatuinen mittausjärjestelmä, jolla voi seurata reaaliajassa lehmien hyvinvointia.
Arlan Iris -sovellus kerää tietoa Tikan luomutilalta, joka kuvaa lypsylehmien elinolosuhteita. Ohjelmallinen ulkomainoskampanja ohjasi valitut kohderyhmät tilan nettisivuille, mistä he saattoivat seurata oman maitotölkkinsä matkaa tilalta kauppaan
Arlan kampanjan datalähtöisyys sopi täydellisesti kokeelliseen kampanjaan, jonka keskiössä jylläsivät eri datalähteet.
Arlan Yhden tilan maidon tarkka kohderyhmä tavoitettiin datan ja ohjelmallisen ostamisen yhdistelmällä.
Yhdistämällä Dentsu Aegiksen kuluttajadata, sekä mobiilidataa asiakkaiden intresseistä ja näiden liikkeistä, onnistuttiin luomaan täydellinen yleisö Arlan kampanjalle.
Data paljastaa meille, missä haluamamme yleisö milloinkin liikkuu. Ohjelmallisuus vuodostaan mahdollistaa ulkomainoskampanjan kohdistamisen juuri näihin hetkiin. Arlan kampanja näkyikin vain parhaissa mahdollisissa tilanteissa; tunneittain vaihtuvissa sijainneissa.
Konepellin alla jylläsivät median ostoalustat: Adform, jonka kautta kampanja ostettiin, sekä VIOOH, johon kampanja suunniteltiin.
LUE TIEDOTE KOKONAISUUDESSAAN DENTSU AEGISIN SIVUILTA
Ohjelmallisuus lupaa hyvää ulkomainonnan ostajille ja suunnittelijoille.
Nopeammat, tarkemmat ja helpommat datakohdennukset ovat ohjelmallisen ostamisen keskiössä. Ne tulevat tekemään ulkomainonnan suunnittelusta entistä tehokkaampaa.
Kun voidaan siirtyä sijaintien ja verkostojen ostamisesta kohdeyleisöjen ostamiseen, pystytään luoda entistä tuloksellisempia kampanjoita helposti.
Tehostuvan ulkomainonnan suunnittelun myötä. Nopeammat läpimenoajat, potentiaali automaatiolle ja raportoinnin integrointi omiin järjestelmiin tarjoavat huomattavaa lisäarvoa erityisesti mediatoimistoille ja suurille ohjelmallisille mainostajille.
Jos ohjelmallinen ulkomainonta kiinnostaa, tutustu vuoden 2020 pilottihankkeisiin