Monimediakampanja aktivoi kuluttajat osallistumaan ja tavoitti ulkomainonnan lisäksi myös radiossa ja verkossa. Menestyksekkään kampanjan aikana kesälomien myyntitavoite ylittyi 48 prosentilla!
Matkamessuviikolla joukkoliikkujat yllätettiin innovatiivisella erikoistoteutuksella. TUI piilotti pääkaupunkiseudun bussipysäkeille viisi kilpailujulistetta, joiden löytäjät voittivat matkalahjakortteja ja yksi onnekas unelmaloman Malediiveille. Lomabongarit saatiin tehokkaasti liikkeelle radioyhteistyön ja somekanavissa pyörineen innofilmin avulla. Pääkaupunkiseudun bussipysäkeille sijoitetut HaeTUIn loma -julisteet löydettiin nopeasti.
”Halusimme lähteä rohkeasti tekemään uudenlaista kampanjaa, jossa yhdistyvät perinteiset mainoskanavat, radio ja ulkomainonta, mutta uudella twistillä. Kampanja onnistui erinomaisesti ja vuoden tärkein myyntiviikko lunasti kaikki odotukset”, iloitsee Anna-Maria Mettin, TUI Finlandin Head of Digital Sales & Marketing.
Näyttävä ulkomainoskampanja täydennettynä rohkealla erikoistoteutuksella vahvistivat TUIn brändimielikuvaa ja sanoman perille menoa. Matkailuaiheet ja HaeTUIn loma -kampanja olivat kuuluvasti ja näkyvästi esillä radiossa ja verkossa koko messuviikon ajan. Kilpailun voittajat palkittiin suorassa radiolähetyksessä.
”HaeTUIn loma -kampanja käytti ulkomainontaa innovatiivisesti ja toi TUIn hauskasti kaupunkilaisten mieleen ja jopa käsin kosketeltavaksi. Kampanja aktivoi kuluttajat osallistumaan ja tavoitti ulkomainonnan lisäksi myös radiossa ja verkossa. Tämä on loistava esimerkki monimediakampanjasta, jossa jokainen kohtaaminen on merkityksellinen", sanoo Sampo Koskinen, JCDecaux’n Head of Marketing.
HaeTUIn loma -kampanjan suunnittelu ja toteutus:
• TUI
• Carat Finland
• JCDecaux Finland
• Bauer media, Radio Nova
Kampanjaviikon top5 varatuimmat kesäkohteet:
1. Rodos, Kreikka
2. Kreeta, Kreikka
3. Alanya, Turkki
4. Makarskan rannikko, Kroatia
5. Kypros, Kreikka