Kuvittele hetki käveleväsi Helsingin vilkkaalla Mannerheimintiellä, ja huomiosi kiinnittyy näyttävään mustavalkoiseen kuvaan. Tämä oli monen suomalaisen kokemus HONORin lanseeratessa uuden 200 Pro -puhelimensa. Valokuvaaja Jan Lönnbergin tyylikkäät otokset näyttelijä Linnea Leinon kanssa olivat keskiössä, kun kampanja otti katutilan haltuunsa.
HONORin kohderyhmä on laaja, koostuen eri ikäluokkien ja segmenttien naisista ja miehistä. Erityisesti kampanjalla haluttiin tavoittaa lifestyle-yleisö, jolle valokuvaus, visuaalisuus ja sisällöntuotanto ovat tärkeitä niin arjessa kuin työssäkin. Tällöin ulkomainonta nousi keskeiseen rooliin. Ulkomainonta yhdessä digi- ja somesisältöjen kanssa toimivat saumattomasti yhteen tuoden uuden puhelinsarjan kuluttajien tietoisuuteen.
JCDecaux’n Abribus Finland Maxi oli ehdoton valinta tähän kampanjaan, sillä se tarjoaa valtakunnallisesti lyömättömän 55 % peiton taaten samalla myös varman näkyvyyden siellä, missä suomalaiset eniten liikkuvat. Lisäksi Stationlight-julisteilla haluttiin lisätä kampanjan tavoittavuutta nuorten keskuudessa Helsingin metroasemilla, ympäristössä, jossa nuoret liikkuvat paljon.
Kampanja keräsi enemmän spontaania ja positiivista palautetta kuluttajilta, kumppaneilta ja vaikuttajilta kuin yksikään aiempi kampanja. Monet kehuivat julisteiden esteettisyyttä ja sitä, kuinka ne kiinnittivät huomion katukuvassa. Lisäksi jälleenmyyjät raportoivat kasvaneista asiakasvirroista myymälöissä, kun ihmiset halusivat tietää enemmän tuotteesta nähtyään kampanjajulisteet katukuvassa. HONOR kasvatti kampanjan myötä markkinaosuutensa huippulukemiin heinäkuussa 2024 ja Suomessa markkinaosuuden kasvu oli suurin kaikista Euroopan maista.
”Kampanja onnistui äärimmäisen hyvin. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Tavoitteiden ja haasteiden sparrailu sekä kampanjan dataperusteinen toteutus yhdessä JCDecaux’n asiantuntevan huipputiimin kanssa siivitti kampanjamme saavuttamaan ennätystulokset imagollisesti ja kaupallisesti.” Takala jatkaa.
Kokonaisuudessaan HONORin 200 Pro -lanseeraus osoitti, kuinka vahva brändinäkyvyys ja dataperusteisesti rakennettu ulkomainoskampanja JCDecaux’n valtakunnallisessa verkostossa voivat merkittävästi nostaa tuotteen tunnettuutta ja kiinnostavuutta kuluttajien keskuudessa.