Asiakastarinat

S-Market loi kesän puhutuimman jäätelöhetken

Kirjoittanut JCDecaux Finland | Nov 7, 2024 8:48:07 AM

S-Marketin jäätelöuutuudet -kampanjan tavoitteena oli kehittää S-Marketin valikoimamielikuvaa sekä tavoittaa kohderyhmä laajasti muistuttamalla jäätelöuutuuksista. JCDecaux’n klassiset ja digitaaliset ulkomainonnan ratkaisut tarjoavat lukemattomia mahdollisuuksia brändin rakentamiseen ja tunnettuuden lisäämiseen. Sijoittamalla kampanjan viestit Suomen kaupunkien vilkkaimmille sijainneille, laajaa peittoa ja toistoa unohtamatta, kampanja tavoittaa yleisönsä juuri oikeassa paikassa ja hetkessä.

Ulkomainonta on korvaamaton media osana tehokasta ja monikanavaista kampanjaa, sillä ulkomainonta tavoittaa viikoittain jokaisen suomalaisen 15–74-vuotiaan kuluttajan* S-Marketin kampanjassa hyödynnettiin ulkomainonnan lisäksi TV-, VOD- ja somemainontaa, jotka vahvistivat kampanjan tavoittavuutta ja sitoutumista kohderyhmässä. Kampanjaan haluttiin mukaan myös huomiota herättäviä ratkaisuja, joihin JCDecaux’n erikoisratkaisut tarjoavat useita innostavia vaihtoehtoja. S-Marketin jäätelöuutuudet on konseptina värikäs ja leikittelevä. Visuaalinen ilme sopii loistavasti ulkomainontaan ja muuntautui sulavasti näyttäväksi erikoisratkaisuksi. Lämmin toukokuun viikko oli täydellinen ajankohta jäätelöistä viestimiseen ja niistä muistuttamiseen. Pysäkkimainonta onnistui kommunikoimaan haluttuja pääviestejä ja kasvatti mielenkiintoa niin S-Marketin uutuusvalikoimaa kuin S-Marketissa asiointia kohtaan. **

Ulkomainonnan kampanjakokonaisuus jäätelöuutuuksille suunniteltiin mediatoimisto OMD:ssä näkymään laajasti pääkaupunkiseudulla. Kampanjassa hyödynnettiin klassista näkyvyyttä sekä digitaalista tuotetarjoamaa. Lisäksi toteutettiin vaikuttava erikoisratkaisu, jäätelöpysäkki Helsingin Aleksanterinkadulla. Kesäfiiliksen virittänyt kokonaisuus herätti kiinnostusta ja ilahdutti ohikulkijoita. Pääkaupunkiseudun laajaa peittoa ja toistoa rakennettiin JCDecaux’n Abribus Metropolitan Midi -paketilla (297 julistetta viidessä kaupungissa). Lisäksi digitaalista näkyvyyttä koko päivän näkyvyydellä keskusta-alueella lisätiin tukemaan erikoistoteutusta Aleksanterinkadulla (62 digitaalista pintaa, 6,5 milj. toteutunutta DOOH-impressiota).

S-Marketin jäätelöuutuudet-kampanjan menestys on osoitus siitä, kuinka luovilla ratkaisuilla ja tarkoin suunnitellulla näkyvyydellä brändistä tulee alkukesän herkullisin puheenaihe – joka jää mieleen pitkäksi aikaa.

 

* Lähde: Kantar Mind 2023

**(Lähde: Innovate-erikoistoteutus tutkimus, n=250, Attest)