Asiakastarinat

“Ulkomainos tuo tunteen, kuin olisi isokin yritys” | JCDecaux Finland

Kirjoittanut JCDecaux Finland | Aug 9, 2021 12:58:00 PM

Merkityskirjat Oy on kahden media- ja mainosalan yrittäjän, sisällöntuottaja Terhi Kankaan ja kuvittaja-graafikko Anna Aallon vuonna 2017 perustama kirjakustantamo, joka syntyi unelmasta tehdä merkityksellisiä lastenkirjoja. Kustantamon tarina alkoi hyvää tekevällä trilogialla, jonka kirjoilla kerätään rahaa muun muassa eläinsuojelulle ja lasten ja perheiden parissa työskenteleville järjestöille.  

“Ensimmäisen kirjan julkaisu vahvisti sen, että todella haluamme lähteä tälle hullulle tielle. Merkityskirjat on meille rakas harrastuksenomainen unelma, johon toki suhtaudumme niin ammattimaisesti kuin omien yritystemme pyörittämiseltä suinkin pystymme, mutta rahankiilto silmissä tätä ei tehdä”, Terhi Kangas naurahtaa.  

Nyt kirjajulkaisuja on jo neljä, joista viimeisin, Helga ja Helmeri ilmastoagentteina on kustantamon ensimmäinen tilauskirja ja tehty yhteistyössä Lahden kaupungin ympäristökasvattajien ja ympäristöpääkaupunkihankkeen viestinnän kanssa.

Käy tutustumassa Merkityskirjoihin 
 

 

Ulkomainos keräsi huomiota somekanavilla

Alkuvuodesta Menestyskirjoissakin huomattiin Lahden Nuorkauppakamarin somepostaus ostaulkomainontaa.fi:n kilpailusta, jossa tarjolla oli ilmaista ulkomainostilaa voittajalle.  

“Voiton vahvistuksen jälkeen pohdimme paljon, miten hyödyntäisimme tehokkaasti ilmaisen paikan Lahden keskustassa – vahvistaisimmeko brändiämme ja ilahduttaisimmeko lahtelaisia ihanien piirroshahmojemme oivaltavalla sanailulla, vai tekisimmekö taktisempaa mainontaa”, Kangas kertoo.  

Lopulta päädyttiin sisältöön, joka ohjaa booky.fi -kirjakauppaan ostamaan kustantamon kirjoja. Itse ulkomainonnan aineiston Kangas ja Aalto toteuttivat itse.

“Hieman jännitimme, miten viestimme tulee esiin, koska mainos oli osa ostaulkomainontaa.fi:n kampanjaa, mutta kampanjassa pääviestinä ollut rakkaudenjulistus Lahdelle sopi kuin nenä päähän meidän omaan brändiimme maailman lahtelaisimpana lastenkirjakustantamona”, Kangas kertoo.

“Varsinaisista tuloksista myynnin puolella emme osaa vielä sanoa mitään, mutta näkyvyyttä ja tunnettuutta kyllä saimme”, Kangas jatkaa.

“Ulkomainos tuo tunteen, kuin olisi isokin yritys. Laitoimme kuvan ulkomainoksestamme someen, ja se sai tavattoman paljon huomiota. Hauska ja mielenkiintoinen ilmiö, sillä saman mainosaineiston jakaminen somekanavilla tuskin olisi saanut yhtä paljon ihmisiä reagoimaan”, Kangas pohtii.