Asiakastarinat

Uusi kilpailuformaatti tavoitti nuoret yli odotusten ulkomainonnalla

Kirjoittanut JCDecaux Finland | Nov 6, 2023 9:55:11 AM

Lasten ja Nuorten Säätiö lanseerasi uuden SPRING-kilpailun nuorille ulkomainonnan avulla keväällä 2023. Kampanja tavoitti kohderyhmän ja lanseeraus onnistui yli odotusten.

SPRING -ideakilpailu lanseerattiin nuorten kohderyhmälle keväällä 2023. Kilpailussa haettiin nuorilta ideoita, jotka tekisivät maailmasta paremman ja toiveikkaamman. Kilpailun kohderyhmänä oli erityisesti 15-19-vuotiaat toisen asteen opiskelijat. Lasten ja Nuorten Säätiö lähti lanseeraamaan tätä täysin uutta kilpailua ulkomainonnan avulla. Kampanja oli päällä viikoilla 6-13 ja siihen kuului valtakunnallista Abribus-näkyvyyttä sekä digitaalista näkyvyyttä. Kohderyhmä tavoitettiin tehokkaasti ja ulkomainonnan ja sosiaalisen median yhdistelmä toimi lanseerauksessa yli odotusten.

Ulkomainoskampanjan tavoitteena oli tavoittaa kaikki toisen asteen opiskelijat ympäri Suomen ja innostaa osallistumaan SPRING-ideakilpailuun. Tavoitteena oli myös kertoa mahdollisuudesta voittaa omalla idealla kesätyö ja opintomatka sekä herättää yleistä kiinnostusta uutta kilpailua kohtaan ja innostaa myös opettajat sekä vanhemmat tukemaan nuorten ideointia.

- Ulkomainonnalla saatiin upeaa näkyvyyttä, josta on saatu paljon positiivista palautetta ympäri Suomen. Ulko- ja joukkoliikenne mainonta tavoittaa kohdeyleisöt yhdenvertaisesti ja varmasti, kommentoi Taina Tyrväinen, Lasten ja nuorten säätiön viestintäpäällikkö.

Kilpailuun tuli 161 ideaa ympäri Suomen, 68 paikkakunnalta ja lanseeraus onnistui yli odotusten. Kilpailulle on suunnitteilla myös jatkoa ensi vuonna. Valtakunnallista ulkomainontaa Tyrväinen suosittelee nuorten tavoittamiseen sekä lanseeraukseen.

- On selvää, että ulko- ja joukkoliikenteen mainostilan ansiosta, ideakilpailusta tuli kerralla tunnetumpi, ja kilpailun lanseeraus oli vielä ajateltua suurempi, Taina Tyrväinen kertoo.