Ajankohtaista

JCDecaux kehittää ja ylläpitää pysäkkiverkostoaan vastaamaan kaupunkien ja mainostajien tarpeita

Kirjoittanut JCDecaux Finland | Sep 17, 2024 11:29:53 AM

JCDecaux on maailman johtava ulkomainontayritys ja tarjoaa Suomen laajimman ulkomainosverkoston mainostajien käyttöön. JCDecaux tunnetaan myös merkittävänä kaupunkien infrastruktuurin kehittäjänä ja ylläpitäjänä. Yhtiön laaja pysäkkiverkosto, johon kuuluu yhteensä 4282 raitiovaunu- ja bussipysäkkiä ympäri Suomen, tarjoaa kaupunkilaisille turvallisen ja suojaisan ympäristön odottaa julkista liikennettä. Samalla pysäkit toimivat tärkeänä ulkomainoskanavana mainostajille, tarjoten Suomen laajimman kohderyhmäpeiton. JCDecaux’n vahvuus piilee jatkuvassa kehitystyössä, joka kohdistuu sekä kaupunkien että mainostajien tarpeisiin, nyt ja tulevaisuudessa.

Korkealaatuinen palvelu ja kattava ylläpito

JCDecaux’n palvelun laatu perustuu korkealaatuiseen osaamiseen ja pysäkkien jatkuvaan ylläpitoon. Kaikki pysäkit ovat säännöllisen huollon piirissä, mikä varmistaa niiden toimivuuden ja hyvän kunnon. Tiukat laatukriteerit vaativat huippuunsa viritetyn ylläpitoprosessin, jonka ansiosta pysäkit pysyvät siisteinä ja turvallisina.

Sitoutuminen korkeaan laatuun ulottuu myös ilkivallan ehkäisyyn ja sen seurausten korjaamiseen. JCDecaux takaa, että ilkivallan kohteeksi joutuneet pysäkkien korjaus käynnistetään enintään 48 tunnin sisällä siitä, kun ilkivallasta on ilmoitettu. Nopea reagointi varmistaa siistin kaupunkikuvan sekä edistää julkisen liikenteen sujuvuutta.

Kaupunkien kehittäminen ja laajentuminen

JCDecaux on aktiivinen toimija kaupunkien kehittämisessä ja kaupunkikuvan rakentamisessa. Tampereella laajennetaan pitkäjänteisesti raitiovaunuverkostoa vastaamaan yhä kehittyvän Tampereen tarpeita, ja seuraavaksi tullaan yhdistämään Hiedanrannan ja Lentävänniemen alueet jo olemassa olevaan raitiovaunuverkostoon. Pyynikintori-Santalahti avattiin liikenteelle elokuussa 2023. Hanke on osa laajempaa kokonaisuutta, joka seuraavien vuosien aikana parantaa julkisen liikenteen saavutettavuutta sekä kaupunkilaisten liikkumiskokemusta. Uudet, juuri Tampereen kaupunkikuvaan erityisesti suunnitellut pysäkit, tukevat modernia kaupunkirakennetta ja tarjoavat samalla mainostajille laadukkaita mainosratkaisuja oman paikallisen kohderyhmän tavoittamiseksi.

Uusia raitioteitä ja pysäkkejä rakennetaan ja suunnitellaan myös Helsingin seudulla enemmän kuin koskaan. Kesällä valmistunut raitiolinja 13 Kalasatamasta Pasilaan on merkittävä vahvistus Helsingin raitioliikenteeseen. JCDecaux rakensi vaiheittain osuudelle yhteensä 45 pysäkkikatosta. Pelkästään tälle linjalle odotetaan 4-5 miljoonaa matkustajaa vuodessa. Linja on ainutlaatuinen kaupunkiekosysteemin näkökulmasta: viherpysäkit ja -katot tuovat luonnon lähelle kaupunkilaisia ja parantavat kaupunkiympäristön mikroilmastoa.

Tänä vuonna toteutettu Espoon pysäkkien laajamittainen kunnostus on hyvä esimerkki projektista, jossa laadun parantamisen lisäksi saavutettiin myös energiatehokkuutta. Projektiin kuului 130 bussipysäkkiä, jotka nykyaikaistettiin vastaamaan asukkaiden ja kaupunkien odotuksia. Peruskunnostuksen myötä energiaa säästyy, sillä kaikki Espoon pysäkit ovat nyt LED-valaistuja. JCDecaux käyttää päästötöntä sähköä ja mittaa säännöllisesti toimintansa hiilijalanjäljen.

Mainostajien tarpeet huomioidaan

Ulkomainonta on olennainen osa kaupunkikuvaa ja tarjoaa mainostajille mahdollisuuden tavoittaa aktiiviset kaupunkilaiset arjessaan. Kaupunkien ja joukkoliikenteen kehittyessä JCDecauxin mainosratkaisut tukevat ja täydentävät infrastruktuuria luontevasti, vastaten samalla mainostajien muuttuviin tarpeisiin ja toiveisiin. Valtakunnallinen ja kaupunkilaisten joukkoliikkumista edistävä pysäkkiverkosto takaa mainostajalle monipuoliset mahdollisuudet tavoittaa aukottomasti oma kohderyhmä. Tiheä ja aukoton pysäkkiverkosto takaa laajan peiton ja toiston sekä tarvittaessa myös tarkan kohdentamisen.

Vastuullisuus ja yhteiskunnallinen vaikuttavuus

Tärkeä osa kehitystyötä on kestävän ulkomainonnan edistäminen. JCDecaux panostaa ekodesigniin ja kestävän kehityksen mukaisiin ratkaisuihin, joiden avulla yhtiö pystyy vastaamaan sekä mainostajien että kaupunkien kasvaviin vaatimuksiin ympäristövaikutusten vähentämiseksi. Ekodesign ei ole pelkästään muotoilua, vaan se on myös eettistä vastuunkantoa ja materiaalien kestävää käyttöä.

JCDecaux’n toiminnalla on merkittävä yhteiskunnallinen vaikutus. Yrityksen ylläpitämä pysäkkiverkosto tukee kaupunkien infrastruktuuria ja tekee julkisesta liikenteestä helpommin saavutettavaa ja käyttäjäystävällisempää. Samalla se on merkittävä panostus suomalaiselle yhteiskunnalle sekä taloudellisesta että turvallisuusnäkökulmasta.