Siirry suoraan sisältöön

Näillä ohjeilla suunnittelet dynaamisen kampanjan digitaalisiin mainoslaitteisiimme

Dynaamisen ulkomainoskampanjan suunnittelussa voit käyttää joko SmartContentin valmiita sääntöjä videoaineistosi kohdentamiseen, tai voit suunnitella täysin räätälöidyn HTML-toteutuksen, joka jää varmasti katsojan mieleen.

HUOM. Dynaamista ulkomainontaa ei voi hyödyntää metrojen ja ratikoiden sisältä löytyvillä näytöillä.

1. HTML5 -toteutus

HTML YLEISET VAATIMUKSET:

Noudatathan alla olevaa hakemistorakennetta kaikissa HTML-projekteissa. 
 
kansiorakenne

Html on tarkoitettu vain dynaamisen ulkoisen sisällön hallintaan (Facebook, Twitter, Instagram, RSS-syötteet, XML, json, jne.) Jos haluat hyödyntää puhtaasti staattista sisältöä, käytäthän kuvaa. Jos haluat hyödyntää itsenäistä animoitua sisältöä (ei ulkoista resurssia), käytäthän videotiedostoa. 

Mikäli suunnittelet ulkoisen sisällön hallintaa verkkoyhteyden avulla (esim. videokuvan striimaus, live-feed), olethan yhteydessä mediaportaaliin (mediaportaali@jcdecaux.com). Huomioithan, että toteutus vaatii erillistä suunnittelua ja testausta ja siitä saattaa tulla mahdollisia lisäkustannuksia. 

Asiakkaan palvelimelta toimitettavaa HTML-sisältöä käytettäessä on suositeltavaa käyttää preload skriptia.

Sisältö ladataan näkymättömään ikkunaan sen aikana, kun edellistä sisältöä toistetaan. Kun toisto alkaa (ja ikkuna tulee näkyviin), kutsutaan jcddms_playbackStart eventiä. Oikean toiminnan varmistamiseksi HTML-sisällön tulee kutsua jcddms_playbackStart eventiä, toiston alkaessa.
 
Huomioithan, että jcddms_playbackStart event ei välttämättä näy iframe-kehyksissä. Iframen sisältävän päädokumentin vastuulla on joko toimia iframeen suoraan tai välittää event eteenpäin, käyttäen esim. window.postmessage.

 

VARMISTA ETTÄ VERKKOSIVUSI ON RIITTÄVÄN NOPEA

  • Sivun pitää latautua sijainnista riippumatta alle kolmessa sekunnissa.

SUUNNITTELE AINEISTO SOPIMAAN VALITTUIHIN NÄYTTÖIHIN:

  • Pystyformaatti:
    • 1080 x 1920 px
  • Ratina, Tampereen Valtatie:
    • 512 x 768 px
  • Compass Rautatientori:
    • 1800 x 400 px
  • Compass Ratina
    • Ratina-aukio: 3000 x 900 px
    • Galleria-aukio: 2700 x 975 px
  • X-Track
    • 1920 x 1080 px
 
 

TIEDOSTON NIMEÄMINEN:

Nimeä tiedostot niin, että nimestä selviää seuraavat:
  • Mainostaja
  • Mainostettava tuote
  • Kampanjaviikko
  • Aineiston resoluutio

MATERIAALIN TOIMITUS:

  • Materiaalin toimitusosoite: Mediaportaali
  • Materiaalin toimitus 2 viikkoa ennen kampanjan alkamista
  • Ilmoitathan materiaalin toimituksen yhteydessä myös mahdolliset aineiston hyödyntämät url-osoitteet, jotta voimme avata palomuurit yhteyksille

2. SmartContent -toteutus:

Dynaaminen SmartContent -kampanja suunnitellaan pääosin samoin kuin tavallinen digikampanja. Siihen pätee kuitenkin muutama lisäsääntö:

TOIMITA OHJEISTUS AINEISTON KOHDISTAMISEEN:

  • Esimerkiksi: Aineisto 1 näkyy vain, kun aurinko paistaa ja on yli 20 astetta lämmintä. Aineisto 2 näkyy muina aikoina.
  • Huom. jonkun aineiston tulee aina pyöriä. Lisää mukaan siis oletusaineisto, joka näkyy, kun muiden aineistojen säännöt eivät toteudu.
  • Käytettävissä olevat kohdennussäännöt:
    • Säätila
    • Lämpötila
    • Sijainti (alue tai valitut pinnat)
    • Kello
    • Viikonpäivä
    • Päivämäärä


TIEDOSTON NIMEÄMINEN:

Nimeä tiedostot niin, että nimestä selviää seuraavat:

  • Mainostaja
  • Mainostettava tuote
  • Kampanjaviikko
  • Aineiston resoluutio

 
MATERIAALIN TOIMITUS:

  • Materiaalin toimitus 2 viikkoa ennen kampanjan alkamista
  • Koko aineiston toimitus kerralla.
  • Jos aineistoa käytetään useammassa paikassa ei samaa aineistoa tarvitse toimittaa kuin kerran.


Materiaalin toimitusosoite: Mediaportaali

  • Ilmoita materiaalin toimituksen yhteydessä ainakin:
    • Mainostajan nimi
    • Kampanja-aika
    • kohdennusohjeistus