Siirry suoraan sisältöön

Best Friend Group ylitti tavoitteet uutuustuotteen lanseerauskampanjallaan

Best Friend Group ylitti tavoitteet uutuustuotteen lanseerauskampanjallaan

Kampanjan tavoite: Lisätä myyntiä, lanseerata uutuustuote
Mediamix: Ulkomainonta, sosiaalinen media, digiscreenit kaupan sisällä
Kohderyhmä: Lemmikkieläinten omistajat, kaikki päivittäistavarakaupassa asioivat
JCDecaux ulkomainonta: Abrit, digitaaliset screenit
Kampanja-aika: Viikko 16
 

Yritys toteutti kotimaassa valmistetun puruluun lanseerauskampanjan, jonka tavoitteena oli edistää uutuustuotteen myyntiä ottamalla kuluttajan ostopolku haltuun aina kotisohvalta myymälään asti. Mediavälineinä käytettiin ulkomainontaa, sosiaalista mediaa sekä kaupan sisällä olevia digitaalisia näyttöjä.

Best Friend Groupin Sales Manager Iiro Pöho korostaa jokaisen median roolia toimivan kokonaisuuden rakentamisessa:

”Jokaisella medialla on oma roolinsa. Some-mainonta tavoittaa kuluttajan kotisohvalta asti, mutta voi jossain tapauksissa myös ärsyttää. Ulkomainonta on taas puolestaan rauhallisempi vaihtoehto, jonka katsomiseen voi löytyä enemmän ärsykevapaata aikaa. Parhaimmillaan nämä täydentävät toisiaan saumattomasti.”

Kampanjan pääkohderyhmänä olivat lemmikin omistajat, mutta käytännössä markkinointia tehtiin jokaiselle päivittäistavarakaupassa asioivalle kuluttajalle.

”Joka toinen päivittäistavarakaupassa asioiva kuluttaja omistaa lemmikin ja myös ne, jotka eivät omista lemmikkiä ostavat usein lemmikkieläintuotteita esimerkiksi lahjaksi”, Pöhö toteaa.

Best Friend Group on tehnyt ulkomainontaa aiemmin perinteisen julistemainonnan muodossa ja tällä kertaa mukaan valikoitui myös digitaalinen ulkomainonta. Digitaalisen ulkomainonnan mukaan ottamisella haettiin korkeampaa huomioarvoa sekä synergiaetuja muun kampanja-aineiston tuotannon kanssa.

”Meillä oli paljon digimateriaalia esimerkiksi kaupan sisäisiin digiscreeneihin sekä sosiaaliseen mediaan, joten samaa materiaalia oli helppo hyödyntää myös digitaalisessa ulkomainonnassa”.

Kampanjan tulokset olivat loistavia ja puruluun myynti nousi ennennäkemättömiin lukemiin erittäin nopeasti.

”Lanseerauskampanjamme onnistui täydellisesti. Tuote nousi katalogimme kymmenen parhaan tuotteen joukkoon kahden ensimmäisen myyntikuukauden aikana. Sitä ei ole meidän yrityksessämme tapahtunut ikinä”, Pöhö päättää.
 

 

Lue lisää aiheeseen liittyvää sisältöä