Siirry suoraan sisältöön

Kalevala Koru lanseerasi uuden palvelukonseptin digitaalisella ulkomainonnalla

Kalevala Koru lanseerasi uuden palvelukonseptin digitaalisella ulkomainonnalla

Kalevala Koru lanseerasi uuden Kalevala Pidetty -second hand -palvelun. Ulkomainoskampanjassa oli käänteinen lähestymistapa ja tavoite - myymisen sijaan keskityttiin ostamaan koruja asiakkailta.

Kalevala Koru lanseerasi uuden Kalevala Pidetty -second hand -palvelun, jossa kuluttajat voivat vaihtaa käytetyt Kalevala-korut Kalevala-lahjakorttiin vaivattomasti, nopeasti ja turvallisesti. Ulkomainoskampanjassa oli käänteinen lähestymistapa ja tavoite - myymisen sijaan keskityttiin ostamaan koruja asiakkailta.

 

Tavoitteet ylitettiin digitaalisella ulkomainoskampanjalla

Uuden palvelukonseptin ideana on kerätä käytettyjä Kalevala-korujajotka puhdistetaan, pintakäsitellään ja huolletaan. Koruista tulee uudenveroisia ja ne myydään seuraaville korunkantajille.  ”Teemme perintöä eläväksi antamalla laatikoiden pohjille jääneille Kalevala-koruille uuden elämän.” Kalevala Korun markkinointipäällikkö Eija Hyvärinen toteaa.  

Kampanjan kohderyhmänä oli aikuiset naiset, joilta löytyy vanhoja Kalevala-koruja. Digitaalisella ulkomainonnalla tavoitettiin kohderyhmä ja kampanjan tavoitteet ylittyivät jo ensimmäisen kuukauden aikana. ”Haluamme näyttää suuntaa sille, että myös korubisnes voi rakentua vahvasti kiertotalouteen. Olemme jo ensimmäisen kuukauden aikana ylittäneet asetetut tavoitteemme. Avasimme 15.11. myös kierrätettyjen Kalevala Pidetty -korujen myynnin verkkokaupassamme – ja kysyntä yllätti meidät kaikki.” Hyvärinen jatkaa.

Ulkomainoskampanjan avulla lanseerattiin Kalevala Pidetty -kampanja. Sillä tavoitettiin tehokkaasti asiakkaat ja kampanja näkyi siellä, missä ihmiset liikkuvat eli ulkona sekä ratikoissa ja metroissa. Kampanjassa käytettiin visuaalisia ja vahvoja kuvia sekä oivaltavia tekstejä , jotka herättävät tunteita.

Myynti alkoi vauhdikkaasti ja kampanjaa jatkettiin

Ulkomainoskampanja toimi lanseerauksessa erinomaisesti. Se tavoitti juuri oikeat kohderyhmät ja luova toteutus aktivoi ihmisiä. Asiakkailta on saatu myös paljon positiivista palautetta kampanjasta.

”Kalevala Pidetty -kampanja on lisännyt liikennettä meidän verkkosivustollemme, tuonut asiakasvirtaa myymälöihimme ja käytettyjä koruja lähetetään myös postitse. Olemme ylittäneet lanseeraukselle asetetut tavoitteemme. Myös myynti alkoi niin vauhdikkaasti, että tulemme jatkamaan sisäänostokampanjaamme. Vastuullisuus on näkyvä osa meidän arkeamme.” Markkinointipäällikkö Eija Hyvärinen kertoo.

Lue lisää aiheeseen liittyvää sisältöä