Siirry suoraan sisältöön

Ulkomainontaa on vaikea ohittaa, mutta erityisen vaikeaa se on silloin, kun luova toteutus osuu tunteisiin.

Julkisuudessa käydään välillä kiivastakin vuoropuhelua nykyajan oikeasta miehen mallista. Silti herkkyytensä avoimesti näyttävä mies on edelleen harvinainen näky.

Onko tunteiden näyttäminen maailman onnellisimman kansan maassa tasa-arvoista? Lotus Nessu halusi 40-vuotisjuhlakampanjassaan yhdistää brändin yhteiskunnalliseen keskusteluun ja antaa tilaa miesten tunteille.

Tätä varten Lotus Nessu toteutti yhdessä SEKin ja JCDecaux’n kanssa poikkeuksellisen ulkomainoskampanjan, jolla se houkutteli pysähtymään kyynelehtivien miesten äärelle.

 

Nessu on tunteiden tulkki

Nenäliina symboloi kaikkia niitä tunteita, jotka saavat meidät itkemään. Lotus Nessu on tuote, joka kuuluu jokaisen suomalaisen taskuun ja käsilaukkuun.

”Onko sulla nessua”, kysyy suomalainen, jonka pitää niistää nenä, pyyhkiä kylmää hikeä otsalta tai roskan tuoma kyynel silmäkulmasta. Nessu on synonyymi nenäliinalle.

 

Ulkomainos saa tunteet tarttumaan

Lotus Nessun ”Oikeus tunteisiin” -kampanja aloitettiin ulkomainosinstallaatiolla Helsingin Rautatientorilla Asematunnelin Twin-näytöllä. JCDecaux toi mukaan osaamisensa ulkomainonnan erityisratkaisuista.

Ulkomainosinstallaatio koostui kahdesta jättikokoisesta mainosnäytöstä ja niiden edessä olevasta pilarista, jonka päällä oli Lotus Nessu -nenäliinojen pakkaus.

Lotus Nessun Installaatio toteutettiin Lux Helsinki -valotaideviikonloppuna. Nessu-paketin lisäksi vieressä oli taidenäyttelyistä tuttu teoskyltti.

 

Näyttävä kuva pysäyttää

Ulkomainonnassa toimii parhaiten viesti, joka on helposti omaksuttava, erottuu ja herättää huomiota. Lue lisää: Ulkomainonnan perusteet.

Lotus Nessun kampanja nojasi yksinkertaistamisen voimaan ja siihen, että tunteet tarttuvat. Suuret mainoskuvat kyynelehtivistä mieskasvoista luottavat yhteiseen ihmisyyteen. Kuvien hahmojen herkkyys ja avoimuus koskettavat.

Isoja ja vaikuttavia, helposti samaistuttavia kasvokuvia ei voi ohittaa. Jokainen voi ymmärtää sekä myötäelää ja täydentää kuvan ihmisen tarinan mielessään.

 

Visuaalinen mainonta on huomionherättäjä

Hienon idean täydensi laadukas toteutus. Installaation katseenvangitsijoina olivat Anton Sucksdorffin kuvaamat vaikuttavat muotokuvat. Kuvissa kolmen sukupolven miehet antavat herkkyytensä näkyä avoimesti. Pääosassa olivat miesten tunteet – ja nenäliina.

”Oikeus tunteisiin” -kampanja halusi normalisoida sitä, että mies voi näyttää tunteensa. Kaikesta ylimääräisestä riisuttu esitystapa keskittyi olennaiseen. Jalustalle nostettu Nessu-paketti ankkuroi mainoksen viestin ja otti roolin kaikkien tunteiden tukijana.

 

Ulkomainonnan erityisratkaisut

Lotus Nessu -kampanja hyödynsi ulkomainonnan erityisiä vahvuuksia, vahvaa visuaalista dominanssia sekä läsnäoloa kaupunkilaisten arjessa. JCDecaux’n mainostaulut sijaitsevat siellä missä ihmiset liikkuvat, kaupunkikeskustoissa, liikenneasemilla ja -väylillä.

Tutustu lähemmin ulkomainonnan vahvuuksiin: Miksi mainostaa ulkona?

Kiinnostuitko Lotus Nessun tapaan tehdystä toteutuksesta? Lue lisää JCDecaux’n räätälöidyistä ulkomainonnan erikoisratkaisuista. Erikoistoteutuksella tuot kampanjaasi mielenkiintoisen lisän tai puhuttelevan yksityiskohdan, joka sopii juuri sinun brändillesi.

Tutustu myös JCDecaux’n Abribus-julistepintoihin. Älä unohda, että voit tehdä vaikutuksen ulkona myös liikkuvan kuvan voimin. Hyödynnä digitaalisen ulkomainonnan mahdollisuuksia kaupunkidigien avulla.

Ota yhteyttä lomakkeella tai soita JCDecaux’n asiantuntevaan mainosmyyntiin.

Lue lisää aiheeseen liittyvää sisältöä