Siirry suoraan sisältöön

Lykon Milk Makeup -tuotesarjan lanseeraus tyhjensi hyllyjä

Lykon Milk kampanja Rautatientorin rullaportaissa.
Ruotsalainen kauneudenhoitotuotteiden verkkokauppa ja jälleenmyyjä Lyko lanseerasi Milk Makeup -kosmetiikkabrändin näyttävästi maaliskuussa 2024. 
 
Lyko halusi tuoda brändin Suomen markkinoille ja lisätä sen tunnettuutta erityisesti nuorten naisten keskuudessa.  Kampanjaan haluttiin mukaan myös huomiota herättäviä ratkaisuja, joihin JCDecaux’n erikoisratkaisut tarjoavat useita innostavia vaihtoehtoja.
 Lyko_Milk_lattiatarra

JCDecaux’n valtakunnallinen verkosto tavoittaa tehokkaasti nuoren kohderyhmän

Ulkomainonta ja JCDecaux’n valtakunnallinen mainosverkosto valikoitui lanseerauskampanjan päämediaksi, koska se tavoittaa kampanjan nuoren kohderyhmän tehokkaasti. Lykon brändi on värikäs ja leikittelevä, mikä näkyy sen luovissa aineistoissa. Lykon visuaalinen ilme sopii täydellisesti ulkomainontaan ja muuntautuu sulavasti näyttäviksi erikoisratkaisuiksi.
 
JCDecaux’n asiantuntijoiden avulla suunniteltiin vaikuttava kampanjakokonaisuus, jossa hyödynnettiin monipuolisesti JCDecaux’n klassista sekä digitaalista tuotetarjoamaa ja vaikuttavia erikoisteippauksia. Valtakunnallista laajaa peittoa ja toistoa kampanjalle rakennettiin Abribus-julisteilla Finland Midi -laajuudella (yli 600 julistetta 34 kaupungissa). Kampanjan tavoittavuus maksimoitiin hyödyntämällä JCDecaux’n ainutlaatuista digitaalisten mainospintojen verkostoa Transport-ympäristössä (243 digitaalista pintaa, 17 milj. DOOH-impressiota) monipuolisia aikakohdennusmahdollisuuksia hyödyntäen. Erityisesti Rautatientorin metroasema ja Asematunnelin ympäristö vetävät normaaleina arkipäivinä valtavia ihmisvirtoja puoleensa, ja JCDecaux’n ulkomainonnan ratkaisuilla tavoitetaan erityisen hyvin nuoria työmatkalaisia ja opiskelijoita. Lykon lanseerauskampanjan aikana tämä ihmisvirtojen kohtauspaikka muuntui JCDecaux’n maailmanluokan erikoisteippausratkaisuilla kokonaisuudessaan Milk Makeup -brändin immersiiviseksi kokemukseksi.
 
Ulkomainonnan tukimedioina kampanjassa hyödynnettiin lisäksi TV-, VOD-, display- ja somemainontaa, jotka vahvistivat kampanjan tavoittavuutta ja sitoutumista kohderyhmässä.
 
Lyko_Milk_xtrack

Milk Makeup nostatti valtaisan hypen

Lanseerauskampanja osoittautui valtavaksi menestykseksi ja sai aikaan ennennäkemättömän hypen. Milk Makeupin innovatiiviset ja vegaaniset meikkituotteet saavuttivat suuren suosion, ja osa tuotteista myytiin nopeasti loppuun. Kampanja ei ainoastaan tyhjentänyt hyllyjä, vaan vauhditti myös Lykon koko meikkikategorian myynnin 120 % kasvuun lanseerauskuukautena, mikä vahvisti Lykon asemaa markkinalla. Myös brändin tunnettuus kasvoi kampanjan ansiosta noin 2 % Suomessa.
"Kokonaisuudessaan kampanja oli meille suuri menestys. 360 asteen lähestymistapa loi juuri sellaista hypeä ja suusta suuhun -vaikutusta, jota toivoimme, ja ulkomainonta oli keskeisessä roolissa tunnettuuden kasvattamisessa. Milk Makeup oli lanseerauskuukauden myydyin brändi ja se kasvatti koko meikkikategorian myyntiä 120 %. Vaikuttava ulkomainoskampanja ja Rautatientorin metroaseman haltuunotto toivat selvästi asiakkaita myymälään, mikä vaikutti merkittävästi myyntiin." kertoo Lykon Nordic Campaign Manager Annika Blomqvist Jansson.
Milk Makeup -lanseeraus toteutettiin samanaikaisesti sekä Suomessa että Norjassa, ja kampanja herätti huomattavaa kiinnostusta sekä brändien omissa että ulkoisissa kanavissa. Tämä johti lanseerauksen aikaistamiseen Ruotsissa ja Tanskassa, jonne kampanjan menestys innosti myös Milk Makeupin perustajan osallistumaan paikan päälle.
 Lyko_Milk_abri

 

Lue lisää aiheeseen liittyvää sisältöä