Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisen ulkomainonnan ohjelmallinen ostaminen

Digitaalisuus on ulkomainonnan evoluution sykkivä sydän, jonka kehitys tekee ulkomainonnasta houkuttelevamman mediavaihtoehdon yhä useammalle mainostajalle.

Ohjelmallisen ostamisen mahdollistuminen vie jälleen tätä kehitystä askeleen eteenpäin. Dynaamiseen ja datapohjaiseen digitaaliseen ulkomainontaan tuodaan uudenlaisia tapoja suunnitella, toteuttaa ja mitata tekemistä.

Kyvykkyys esimerkiksi mainonnan kohdentamiseen, tehokkaampaan mediaostamiseen sekä mainontaympäristön muutoksiin reagoimiseen paranee huomattavasti.

Ohjelmallinen ostaminen tarjoaa ainutlaatuisia mahdollisuuksia tarkkaan ja tehokkaaseen kohdentamiseen

Ohjelmallisten kampanjoiden kohdentaminen tapahtuu DSP-järjestelmien kautta. Useimmat järjestelmät tarjoavat mahdollisuuksia kohdentaa mainontaa muun muassa säätilan, kellonajan ja kohdeyleisön perusteella.

Ohjelmallisen ostoprosessi :

ohjelmallisen_ostamisen_alustat

Ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen hyödyt:

ohjelmallisen_ostamisen_hyodyt

83 % mainostajista uskoo, että ohjelmallinen dooh tarjoaa innovatiivisimmat mahdollisuudet muihin mediakanaviin verrattuna

Lähde: State of the Nation Report 2023 (UK)

Miksi ostaa​ JCDecaux’n digitaalisia mainospintoja ohjelmallisesti?

Koko laaja digitaalinen tarjoama* on täysin räätälöitävissä kampanjan tavoitteiden ja budjetin mukaan - myös yksittäisiin digilokaatioihin. 

  • Always on -diilit edullisemmilla** CPM-hinnoilla 
  • Kampanjan tarkka ajallinen kohdentaminen tunnin tarkkuudella
  • Ostettavissa yksinomaan JCDecaux’n myyntikanavassa, mikä takaa hinnoittelun läpinäkyvyyden mainostajalle

* Pois lukien metrojen ja raitiovaunujen digiscreeni
**Vrt. JCDecaux’n suoramyynnissä olevat valmiit digituotteet

digi_hakaniemi_verkkokauppa_34_1 kopio

JCDecaux’n digitaalinen mainosverkosto

  • 16 Suomen suurinta kaupunkia
  • 570+ digitaalista näyttöä
  • 600+ miljoonaa Dooh impressiota kuukaudessa (aidot jatkuvaan mittaukseen perustuvat impressiot)DOOH impressioiden ansiosta mainostaja maksaa teoreettisten tavoittavuusarvioiden sijaan jatkuvasti kerättävän ja säännöllisesti tarkentuvan datan pohjalta ennustetuista kontakteista.

Dooh impressio ohjelmallisen ostamisen datapohjainen valuutta

JCDecaux’n vuonna 2021 Suomen markkinalle tuoma digitaalisen ulkomainonnan tunnusluku, joka todentaa datan avulla mainoksen saamat todelliset kontaktit (viewed impression).

DOOH impressioiden ansiosta mainostaja maksaa teoreettisten tavoittavuusarvioiden sijaan jatkuvasti kerättävän ja säännöllisesti tarkentuvan datan pohjalta ennustetuista kontakteista.

Lue lisää ohjelmallisen ostamisen playbookista

Kysy lisää ohjelmallisesta ostamisesta

Lue lisää ohjelmallisesta ostamisesta