Digitaalisuus on ulkomainonnan evoluution sykkivä sydän, jonka kehitys tekee ulkomainonnasta houkuttelevamman mediavaihtoehdon yhä useammalle mainostajalle.
Ohjelmallisen ostamisen mahdollistuminen vie jälleen tätä kehitystä askeleen eteenpäin. Dynaamiseen ja datapohjaiseen digitaaliseen ulkomainontaan tuodaan uudenlaisia tapoja suunnitella, toteuttaa ja mitata tekemistä.
Kyvykkyys esimerkiksi mainonnan kohdentamiseen, tehokkaampaan mediaostamiseen sekä mainontaympäristön muutoksiin reagoimiseen paranee huomattavasti.
Ohjelmallinen ostaminen tarjoaa ainutlaatuisia mahdollisuuksia tarkkaan ja tehokkaaseen kohdentamiseen
Ohjelmallisten kampanjoiden kohdentaminen tapahtuu DSP-järjestelmien kautta. Useimmat järjestelmät tarjoavat mahdollisuuksia kohdentaa mainontaa muun muassa säätilan, kellonajan ja kohdeyleisön perusteella.