Lanseerasimme Suomessa kampanjoiden hiilijalanjäljen 20.3.2024. Vastuullisena mediakumppanina mahdollistamme täyden läpinäkyvyyden JCDecaux'n Abribus- ja digikampanjakohtaisiin päästöihin. Kampanjoiden hiilijalanjälkilaskennassa huomioidaan sekä suorat, että epäsuorat päästöt.

Ulkomainoskampanjan hiilijalanjälki

Miten kampanjan päästölaskenta on tehty?
Hiilijalanjälkiselvitys on tehty yhteistyössä ClimatePartnerin kanssa, jonka laskenta perustuu kansainväliseen Greenhouse Gas, GHG-protokollaan. Tämä on kansainvälisesti vakiintunut standardi, jolla hiilidioksidipäästöjä lasketaan ja raportoidaan. ClimatePartner on päästölaskennan saralla kansainvälisesti tunnustettu, riippumaton ilmasto- ja vastuullisuusasiantuntijayritys.
Ulkomainoskampanjan hiilijalanjälkilaskenta perustuu JCDecaux'n toimittamiin kampanjakohtaisiin tietoihin, jotka kattavat muun muassa:
-> julisteiden tuotannon energiakulutuksen ja raaka-aineet
-> pakkausmateriaalit
-> logistiikan (painotalo-yritys-jakelu-kiinnitys)
-> kampanja-aineistojen datansiirron
-> kampanja-aikaisen energiankulutuksen
-> kierrätyksen
-> osuuden yrityksen yleisistä päästöistä kuten työmatkaliikenteestä ja kiinteistöjen sekä ajoneuvojen päästöistä.
Esimerkki julistekampanjan hiilijalanjäljestä | CO2e kg*
Esimerkki digikampanjan hiilijalanjäljestä | CO2e kg*
6 h x 7 päivää
Lue lisää vastuullisuudesta

JCDecaux kehittää ja ylläpitää pysäkkiverkostoaan vastaamaan kaupunkien ja mainostajien tarpeita

JCDecaux'n digitaalisuus hallitsee Helsinkiä

JCDecaux’n päästövähennystavoitteille Science Based Targets -aloitteen hyväksyntä
