JCDecaux’n ulkomainonnan lätkäpaketit tarjoavat suoran yhteyden sinne missä kisakansa kokoontuu ja juhlii
Jääkiekon MM-kisat Tampereella – näy siellä missä kisakansa liikkuu ja juhlii
Tampere on MM-kiekon koti jälleen toukokuussa. Perinteikäs kiekkokaupunki Tampere lupaa kunnioittaa kiekon kotiinpaluuta tekemällä kaikkien aikojen MM-kisat. JCDecaux’n ulkomainonnan lätkäpaketit tarjoavat suoran yhteyden sinne missä kisakansa kokoontuu ja juhlii.
Vuoden 2023 jääkiekon MM-kisat 12.–28. toukokuuta tarjoaa jälleen loistavat mahdollisuudet brändeille olla tekemisissä Leijona-fanien kanssa. Ja kun kyseessä on kevät, jääkiekko ja MM-kultajahti, faneihin voi laskea lähes kaikki suomalaiset. Ulkomainonta tavoittaa peleihin matkustavat ja niitä seuraavat fanit tehokkaasti Tampereen keskeisimmillä paikoilla.
Viime vuoden kokemusten perusteella yleisömäärät kasvavat MM-kisojen aikana JCDecaux’n digihubien ja mainostaulujen ympärillä kymmenillä prosenteilla.
Näin MM-jääkiekko vetää yleisön ulkomainonnan ääreen
Viime vuonna Tampereella pelatut jääkiekon MM-kisat olivat menestys muutenkin kuin urheilullisesti. Suomi voitti kultaa ja Tampereen uusi monitoimiareena keskellä kaupunkia kiinnosti ja keräsi yleisöä. Uusi Nokia Arena sykkii Suomen vetovoimaisimman kaupungin ytimessä, jonne ihmiset tulevat paitsi tapahtumiin myös viihtymään, juhlimaan ja tapaamaan toisiaan.
Viime vuonna jääkiekon MM-kisat alkoivat viikonloppuna yhdeksäs päivä toukokuuta. JCDecaux’n digihubit Tampereen keskustassa mittasivat viikkotasolla 22 prosentin yleisömäärän kasvun mainospaikkojen tuntumassa verrattuna tavalliseen viikkoon. Perjantaina 13.5. nähtiin kisojen ajan suurin päivätason piikki yleisömäärissä.
Seuraavalla viikolla kisat jatkuivat lohkovaiheessa, jolloin pelejä oli eniten. Tämä näkyi välittömästi yleisömäärien kasvuna kaduilla ja toreilla. Viikkotasolla suurimmat yleisöt keräsi Tampereen Keskustori, jossa kasvua oli 40 prosenttia. Sorin aukiolla kasvu oli huimat 83 prosenttia. Viikkotasolla ulkomainoshubit mittasivat Tampereella 32 prosentin yleisömäärän kasvun.
Suurin suhteellinen yleisön kasvu näkyi Sorin aukiolla, Keskustorilla, Tullin hubissa ja Sokos Hämeenkadulla. Yleisesti kisaviikkojen aikana digihubit rekisteröivät sijainnista riippuen 30–50 prosenttia korkeampia yleisömääriä. Tiettyinä päivinä ja kellonaikoina jopa enemmän. Leijonien pelipäivät saavat ihmiset erityisesti liikkeelle ja se näkyy mittauksissa..
Väkeä kaupungilla kuin vappuna
Sorin aukiolla yleisömäärät kaksinkertaistuivat toisella kisaviikolla etenkin ilta-aikaan. Useissa muissa JCDecaux’n hubeissa illat saattoivat kerätä yleisöjä lähes 50 prosenttia enemmän verrattuna keskimääräiseen viikkoon samana vuonna.
Oheisessa graafissa näkyy Tampereen keskustan digihubeista kerättyjä signaaleita. Vertailun vuoksi voit tarkastella mittaustuloksia koko vuodelta marraskuuhun asti.
Graafi kertoo, että digihubit mittasivat MM-kisojen aikaan tasaisesti keskimääräistä suurempia yleisölukuja. Tiettyjen päivien piikit ovat lähes verrannollisia vappupiikkiin. Vappu on perinteisesti se vuotuinen juhlapäivä, joka kerää suurimmat ihmisjoukot keskustoihin, puistoihin, toreille ja aukioille.
Katso digihubien keräämät vertailuprosentit yleisömääristä vuonna 2022 Tampereella.
Nyt on aika varata ulkomainonta jääkiekon MM-kisoihin
Jääkiekon MM-kisat on Suomen keväässä suorastaan karnevalistikseksi riehaantuva koko kansan juhla. Varsinkin kun Suomi pelaa voitosta. Tampere nousee taas vahvasti esiin, kun siellä pelataan Suomen kannalta tärkeät pelit. Vuoden 2023 MM-kisojen toinen lohko pelataan Tampereella ja toinen Latvian Riiassa. Suomi pelaa alkulohkon ottelunsa Tampereella. Tampereella pelataan alkulohkon lisäksi mitalipelit, välierät ja kaksi puolivälierää.
Kisat tulevat näkymään Tampereella kolmen viikon ajan (viikot 19–21) niin paikallisesti, valtakunnallisesti kuin kansainvälisestikin. Odotettavasti asukkaat ja turistit valtaavat jälleen kaupungin keskeiset paikat ja kisatorit.
Varmista näkyvyys kisojen aikana: Lätkä-paketit
JCDecaux on koonnut ulkomainonnan Lätkä-paketit Tampereelle. Tutustu paketteihin ja tavoita brändillesi näkyvyyttä ja vastaanottavainen yleisö kisojen aikana.
POIKA SAUNOO -näkyvyys
Ota Tampereen uuden ratikan pysäkit haltuun kisojen ajaksi!
• Abribus Tampere Ratikka-paketti / 70 julistetta
KISASTUDIO-näkyvyys
Ota MM-kisoihin näkyvyyttä ympäri Tamperetta.
• 100 kpl vapaasti sarjoitettavia mainospintoja
YLÄMUMMO-näkyvyys
Varmista näkyvyys Tampereen keskustassa ydinpaikoilla.
• Downtown Tampere / 17 julistetta
DEN GLIDER IN -näkyvyys:
Pysäkki haltuun / dominanssi
• julisteet & digitaulut
MM-LÄTKÄ DIGI -näkyvyys
Sisältää seuraavat digihubit:
• Tampere keskustori
• Tampere Rautatieasema
• Tampere Linja-autoasema
• Tampere Sorin aukio
• Tampere Sokos Hotel Ilves
• Tampere Sokos Hämeenkatu
• Tampere Koskipuisto
TORILLA TAVATAAN -näkyvyys
Koko päivän diginäkyvyys finaalipäivänä torilla.
• Helsingin Kauppatori & Tampereen Keskustori
Näillä paikoilla Suomi juhlii
JCDecaux on kerännyt dataa, joka todistaa missä paikoissa juhlittiin ISOsti viimeksi toukokuussa 2022, kun Suomi kaatoi loppuottelussa Kanadan ja voitti MM-kultaa. Kansa rynnisti torille heti pelin päättyessä ja juhla jatkui aamuun saakka.
Näin data kertoo, kuinka kansa kokoontui toreille loppuottelupäivänä 30.5.2022.
Kiinnostuitko näkyvyydestä lätkän MM-kisojen aikaan?
Ota yhteyttä ja varaa ulkomainonnan paikkasi MM-huumaan valmistautuvan Tampereen parhailta paikoilta nyt. Kerromme mielellämme lisää!